
PORTFOLIO
Op deze pagina vind je mijn portfolio. Leuk dat je een kijkje komt nemen in mijn portfolio.
Op deze pagina presenteer ik een deel van mijn gemaakte werk. Mijn opdrachten variëren van lange opdrachten tot korte, spoed opdrachten.
LOGO & HUISSTIJL VERFIJNING - PRINT DESIGN
Holland Kaascentrum
In de zomer van 2020 maakte ik kennis met Holland Kaascentrum om vervolgens aan de slag te gaan met de verfijning van het logo en de huisstijl. Ik schreef een advies met daarin verschillende voorstellen voor een verfijning/vernieuwing om deze vervolgens door te voeren.
Ongeveer een jaar later stond de eerste verkoopwagen te schitteren in een nieuw, verfijnd jasje. Van de belettering van de wagen tot de zeilen rondom en van de promotiekaarten tot de themaboekjes.
Sindsdien werk ik met veel plezier als freelance designer aan verschillende projecten waarbij de focus ligt op de doorgevoerde verfijning. Denk aan het uiterlijk van de nieuwe website, (thema)zeilen, wagens, themaboekjes, kalenders, posters, kaarten, advertenties en nog veel meer. Verder heb ik het nieuwe etiket ontwikkeld voor de Graskaas (zie foto).


ONTWERP KRANT VAN MORGEN
Het AD
Sinds maart 2019 werk ik als freelancer voor het AD. Samen met het team maken we de landelijke krant en 7 regio kranten voor de volgende dag.
Ik werk op de locatie van het AD in Rotterdam en help mee om de nieuws-, sport, en media & cultuurpagina's vorm te geven. Ik hoef nooit lang te wachten tot ik 'mijn werk' kan zien; de volgende dag ligt de krant al vroeg op de mat.
ONTWERP KRANT VAN MORGEN
Het Financieele Dagblad
Sinds eind 2019 mag ik het team van het Financiële Dagblad als freelance designer versterken. Ik ondersteun het team bij het vormgeven van de krant van morgen.
Ik werk op de locatie van het FD in Amsterdam en help mee om de krant in elkaar te zetten.


FOTOGRAFIE, VIDEO EN GRAFISCH ONTWERP
Streng Growers
Sinds medio 2020 ondersteun ik Streng Growers op grafisch gebied. Zo help ik het bedrijf bij het vormgeven van verschillende uitingen, zoals bijvoorbeeld personeelsadvertenties, e-mailhandtekeningen, bedrijfsbrochure, flyers en alles wat met vormgeving te maken heeft.
Verder kom ik geregeld bij de kweker over de vloer voor het maken van personeel- en sfeerfoto's en video's. Zo maakte ik een complete sfeervideo van het bedrijf en schoot ik tijdens verschillende fotoshoots nieuwe foto's voor op de website. Intussen weet ik mijn weg aardig te vinden bij de kweker als er weer nieuwe foto's of video's gemaakt moeten worden!
→ De sfeervideo is hier te bekijken
→Bekijk hier de bedrijfsbrochure
LOGO + GRAFISCH ONTWERP
Isabelle Beernaert
Via mijn vriend kwam ik in contact met de dansvoorstellingen van Isabelle Beernaert. In 2019 ben ik begonnen met het vormgeven van verschillende media uitingen rondom de volgende voorstellingen: de eerste voorstelling was 'Laat Me' (2019-2020), daarna volgde de voorstellingen NAAKT (2020-2021) en OXYTOCIN (2021-2022) die allemaal in Nederlandse en Belgische theaters te zien waren.
Voor deze voorstellingen ontwierp ik het logo, het affiche, verschillend drukwerk aan de hand van het affiche ontwerp (zoals flyers, roll-up banners, programmaboekjes, tent cards, geveldoeken, etc.) en ook online uitingen zoals banners en social media content.

PORTFOLIO CASES
GRAFISCH ONTWERP

Publicroam
Sinds 2018 ben ik als designer werkzaam voor Publicroam. Ik ondersteun ze met alles op grafisch gebied. Zoals het vormgeven van verschillend drukwerk in de bestaande huisstijl, bijvoorbeeld flyers, infographics, roll-up banners, kaartjes, stickers, etc. Maar ook met een locatie-video en social media content om te delen.
GRAFISCH DESIGN

The Webshop Studio
In de periode 2018 t/m 2019 heb ik bij TWS aan diverse opdrachten mogen meewerken. Zoals het vormgeven van social media content voor Salora, het helpen tijdens fotoshoots en het vormgeven van social media content voor Kipling en het opzetten van een brandbook voor kledingmerk Boeckie.
INFOGRAPHICS

Relay42
Voor Relay42 heb ik een verschillende projecten gedaan, die uiteenliepen van het ontwerpen van iconen en huisstijlelementen tot het ontwerpen van infographics, whitepapers en documenten. Naast het vormgeven van projecten voor Relay42 deed ik ook projecten voor hun klanten zoals KLM, Nuon, TUI en British Airways.
LOGO + BRANDING

Baby Ready Go
Voor BabyReadyGo mocht ik aan de slag met een compleet nieuw logo en huisstijl.
Ik schreef een advies, ontwierp een passend logo en maakte een huisstijl handboek met verschillende huisstijl elementen zoals logo, fonts, kleuren, patronen, foto's, etc. Verder hielp ik met de huisstijl elementen doorvoeren op de nieuwe website.
ONTWERP, FOTO + VIDEO

Boskoopse Fruitbomen
Sinds 2021 ben ik werkzaam voor Boskoopse Fruitbomen. Ik ondersteun ze op grafisch gebied. Zo heb ik verschillende flyers en (cadeau)kaarten mogen ontwerpen binnen de nieuwe huisstijl. Verder heb ik een verfijning doorgevoerd op de website, (sfeer)foto's gemaakt op locatie en verschillende (sfeer)video's gemaakt.
SOCIAL MEDIA + BLOG

Rootsmann
Voor een periode van een paar maanden (2018) werkte ik samen met freelance collega Lisa elke zaterdag op de locatie van Rootsmann. Daar stonden we klanten te woord, plaatsten we de meubels in de juiste setting voor het maken van mooie foto's, planden we social media content in en schreven daarbij horende teksten en blogs.
GRAFISCH ONTWERP

De Hospicegroep
Ik heb een tijd op vrijwillige basis
De Hospicegroep Alphen aan den Rijn Nieuwkoop grafisch ondersteund.
Binnen hun huisstijl heb ik allerlei uitingen voor print ontworpen zoals nieuwsbrieven, kaarten, posters, brieven, flyers, roll-up banner en social media posts.
BRANDING + WEBDESIGN

TogetHR
Via Virtual Heroes mocht ik aan de slag met een huisstijl vernieuwing van TogetHR. Het begon met een moodboard en het verfijnen van het huidige logo. Hierna heb ik een completet nieuwe website vormgegeven, waarna webdesigner Thomas aan de slag ging met de website bouwen. Verder ontwierp ik visitekaartjes in de nieuwe stijl
BOEK ONTWERP

De FUNfactor
Voor het boek De Funfactor mocht ik de gehele vormgeving verzorgen. We begonnen met een ontwerp sessie waarin we samen met de cover aan de slag gingen, waarna ik aan de slag ging met de rest van het boek. Het boek bestaat uit een combinatie van fijn om te lezen teksten, illustraties en handige tips.
LOGO + BRANDING

Yugro
Via Virtual Heroes mocht ik aan de slag met het opzetten van een nieuw logo en het samenstellen van een huisstijlboek voor Yugro. Aan de hand van de nieuwe huisstijl ging webdesigner Thomas aan de slag met het ontwerp van de website. Binnen een korte periode leverden wij een geheel nieuw logo, nieuwe huisstijl en nieuwe website op.
ILLUSTRATIE

GLO-Integration
Een lastig verhaal omzetten naar begrijpbare visuals: voor GLO-Integration ontwierp ik verschillende visuals voor op hun website. Deze visuals ondersteunen het verhaal. Verder heb ik in dezelfde stijl ook print elementen vormgeven zoals flyers, roll-up banners, posters en clean-desk-policy kaarten.
LOGO + BRANDING

Evry
Deze opdracht bestond uit een verfijning van het logo en de huisstijl. Ik heb gekeken naar het beeldmerk in het logo in combinatie met de kleur en font. Dit heb ik verwerkt in een uitgebreid huisstijl handboek met daarin naast logo, fonts en kleuren, ook het gebruik daarvan en elementen voor web en print.