top of page
Werkbureau
photoshoot_Carmen_Huissman_035
Dramatische Dew Drops
Posters op de muur
Bananen bladeren

Een zakelijke relatie opbouwen met het bedrijf waarmee ik werk, vind ik erg belangrijk.  Ik streef naar een creatieve samenwerking waar niet alleen jullie bedrijf maar ook jullie klant centraal staat. Om te kijken of ik ben wat jullie zoeken, heb ik een meest gestelde vragen aan mij als grafisch designer op een rijtje gezet.

​

  • Wat doe jij als Grafisch Designer?
    Als je online zoekt, krijg je de volgende definitie: "Een Grafisch Designer verzorgt de grafische vormgeving van drukwerk, digitale producten en andere media uitingen. De visuele identiteit, ook wel de huisstijl wordt door een Grafisch Designer gevormd en door een DTP'er uitgevoerd." Ik heb mij de afgelopen jaren gespecialiseerd op het gebied van concepting en print design. Concepting houdt in: het bedenken van creatieve concepten en ideeën die gebruikt kunnen worden voor marketing doeleinden, maar ook het vertalen van ideeën en (lastige) verhalen naar begrijpbare en heldere ontwerpen bijvoorbeeld in een infographic. Als print designer weet ik precies hoe de ontwerpen opgemaakt moeten worden om gedrukt te worden. Van boeken tot kaartjes. Door concepting en print designing te combineren kan ik je helpen vanaf een eerste idee tot eindproduct.
  • Wat ontwerp je allemaal?
    Ik ontwerp een heleboel en er is een heleboel mogelijk! Ik kan zelfs projecten drukklaar naar de drukker sturen. Zo neem ik alle zorg uit handen.Wat kan ik voor jullie betekenen: Huisstijl elementen: • Logo's • Huisstijlgids: font, kleur & element keuzes Illustraties • Uitleg visuals • Infographics • Animaties Ontwerp: • Boeken • Magazines / Brochures • Illustraties / Visuals • Infographics • (Zakelijke) Documenten • Onepagers & Hand-outs • Huisstijl: Visitekaartjes, Briefpapier, Folders, Flyers, Posters & Kaartjes • Social Media
  • Hoe ziet het ontwerp proces eruit?
    Allereerst wil ik jou en jouw bedrijf graag leren kennen. Dit doe ik tijdens een kennismakingsgesprek. Hierin kunnen wij kijken of het klikt en kan ik jullie beter leren kennen. Tijdens dit eerste gesprek komen vaak al onderwerpen naar voren zoals uurtarieven, dagtarieven of projecttatief, uren, locatie, etc. Ik vind het belangrijk dat we dit bespreken, net als de verwachtingen en de oplevering. Dan kan het project beginnen. Ik werk graag met (duidelijke) briefings. Dit kan bijvoorbeeld in een Word document, een email of via moodboard. Tijdens het gesprek heb ik natuurlijk al een beeld gekregen van jullie opdracht(en) maar met een briefing kun je nog extra informatie geven. Aan de hand van de briefing ga ik aan de slag. Ik hanteer per project maximaal 2 correctierondes. Deze correcties zitten bij de voorafgesproken prijs inbegrepen. Werken wij met een uur- of dagtatief dan gelden deze correctierondes niet. Tijdens elke ronde neem ik contact op via de mail of via de telefoon om jullie mening door te spreken en aanpassingen door te voeren. Aan het eind van het project krijgen jullie het ontwerp aangeleverd in het afgesproken bestandstype.
  • Wat is je tarief?
    Ik hanteer een uurtarief van €40 per uur exclusief BTW. Mijn voorkeur gaat echter uit voor een vooraf afgesproken dag- of projectprijs. Zo weten we beide waar we aan toe zijn. Met deze prijzen is rekening gehouden met het betalen van licenties om te kunnen werken met professionele programma's en fonts. Verder investeer ik in een goede computer, een laptop, een studioruimte en natuurlijk kantoorartikelen.
  • Hoe snel kan ik terecht met mijn opdracht?
    Heel snel! Ik hanteer een flexibele agenda. Wat houdt dit in? Ik heb een urenregistratie systeem waarin ik mijn uren bijhoudt per project. Omdat ik (grotendeels) vanuit mijn eigen studio werk kan ik makkelijk schakelen tussen projecten. Aan het begin van de dag maak ik een planning voor die dag. Als er een spoedklus tussendoor komt, kan deze bijvoorbeeld ingepland worden terwijl ik aan het wachten ben op feedback van een ander project. Zo kan ik soms binnen een dag al een spoedklus aanleveren.
  • Werk je alleen vanuit je eigen studio in Hazerswoude-Dorp?
    Nee, zeker niet. Ik vind het belangrijk om een gevoel te krijgen bij de bedrijven waarvoor ik werk. Projecten doen op locatie helpen zeker om dit gevoel te krijgen. Zo krijg ik een beter beeld van de werksfeer, de collega's, het bedrijf en de klanten.
  • Hoe verloopt de communicatie tijdens een project?
    Ik vind het fijn om via de mail of telefonisch te communiceren. Elke ontwerp ronde onderbouw ik graag mijn keuzes. Voor sparmomenten en vergaderingen kunnen wij ook bellen, Skypen, kom ik graag naar jullie kantoor of zijn jullie bij mij welkom.
  • Kunnen we je voor langere tijd inhuren?
    Zeker weten. Ik ga zowel met korte als met langdurige projecten aan de slag!
  • Heb ik als opdrachtgever de auteursrechten van een ontwerp?
    Zodra een project afgerond is, krijgt de opdrachtgever gebruikersrecht. Dit houdt in dat de opdrachtgever het ontwerp mag gebruiken maar hier niks aan mag veranderen. De auteursrechten blijven bij de ontwerper, in dit geval dus bij mij. Ik bescherm de visuele identiteit en ik zorg ervoor dat hier geen inbreuk wordt gedaan. Het is mogelijk om de auteursrechten over te kopen.
  • Wat houdt een Brainstorm Sessie in?
    Een brainstorm sessie kan voor verschillende doelen gebruikt worden. Samen de cover van je boek ontwerpen? De eerste templates maken voor je brochure? Of samen gaan puzzelen aan je ideeën over een logo en huisstijl? Jij vult de brainstorm sessie in zoals jij dat wilt. Een brainstorm sessie van maximaal 3 uur kost €149,95 excl. BTW. Meer uur nodig? Geen probleem, vanaf de 3 uur kan je elk uur verlengen met mijn uurtarief.

O.a. deze bedrijven gingen je voor:

bottom of page